השר בנט: "אני לא מתייעץ עם רבנים ואמשיך לקרב את הקונסרבטיבים" • האזינו

    דוד לזר 6 Comment on השר בנט: "אני לא מתייעץ עם רבנים ואמשיך לקרב את הקונסרבטיבים" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העימות בין שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט לבין הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מחריף הבוקר (רביעי) ועולה לפסים חדשים, לאחר שבנט הצדיק את דבריו ומעשיו בראיון שהעניק לבצלאל קאהן ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי', לדבריו, "אני מעדיף עיירה בארה"ב עם בית ספר קונסרבטיבי מאשר עיירה בלי כלום. בשונה מהח"כים החרדים לא אתייעץ על כל דבר עם רב", אמר בנט.

    הגר"ד לאו: "בנט לא התייעץ עם רב לפני שנפגש עם קונסרבטיבים" • האזינו

    כזכור, בשהותו בארה"ב השר בנט ביקר בבית ספר קונסרבטיבי – עובדה שגררה ביקורת רבנית קשה עליו. הרב הראשי הגר"ד לאו ששמע את דבר הביקור תקף את השר ב'קול חי' ואמר כי "אני חושש שהוא לא התייעץ עם רב בטרם נפגש עם קונסרבטיבים בארה"ב. זו התנהלות שלא מקובלת על כלל ישראל. הם מרחיקים יהודים מהמסורת ומהעבר שלנו", אמר הרב לאו.

    בתגובה תקף בנט את הרב הראשי וכתב כי "נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו ע"י מנהיג ציבור בכיר בישראל. קרוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".
    תגובתו גרה זעם רב גם בקרב רבנים הנמנים על הציבור הדתי לאומי שטענו כי אסור לשר בישראל לדבר ככה על הרב הראשי לישראל בפרט ועל רבנים בכלל.

    הבוקר כאמור הגיב בנט לסערה ב'קול חי' ולדבריו, "לא אני יזמתי את העימות אלא הרב הראשי שבחר לתקוף אותי, ואני עניתי לו ש'אני מצטער, אבל אני שר התפוצות'".

    המראיין בצלאל קאהן ניסה להסביר לשר את ההשקפה החרדית והדתית בייחס לרפורמים והקונסרבטיבים בכך שהם פועלים במהותם להרוס ולהוקיע את היהדות והם אלו שגוררים את עם ישראל להתבוללות הקשה.

    "אני חלוק על הניתוח הזה, הוא לא נכון", השיב בנט, "עיקר ההתבוללות היא בקרב אלה שמנותקים לגמרי מהיהדות ולא מקרב הרפורמים, אתה באמת סבור שעדיף שבאותה עיירה בארה"ב לא יהיה מוסד קונסרבטיבי שמתפללים בו ולומדים בו כל יום עברית ועל מדינת ישראל?".

    על הפעולות של חב"ד בעולם אמר השר בנט כי "זה לא סוד הקשר שלי עם חב"ד – הם עושים עבודה מדהימה, אבל עובדתית הם לא יודעים להגיע לכולם בעולם".

    על ההתייעצות עם הרבנים אמר השר בנט כי "בשונה מח"כ החרדים אני לא מתייעץ על פעילותי הפוליטיות והמדיניות עם רבנים, זאת על פי התנועה שאני עומד בראשה, על נושא הלכה אני אתייעץ", לדבריו, "אצלכם הכל הלכה, לגיטימי, אבל דרכינו שונה ואני לא מתכוון כשר חינוך והתפוצות לשנות מכך, וגם בעתיד אמשיך לפעול שלא על כל דבר אני ניגש למועצת גדולי התורה. אני גלוי עם זה ואני לא מסתיר את זה".

    אולם למרות דעתו של בנט הוא הבהיר כי "אני מתנגד להכרה בגיור שהוא לא אורתודוקסי".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      נראה לאן הוא יגיע, כי הציבור שהוא צפונה אליו מאד מתייעץ עם רבנים

    2. 4

      למי שכבר שכח להלן דעותיו ומעשיו האמיתיות של בנט מהעבר הלא רחוק
      בעניין הקונסרבטיביים והתנועות הליברליות ככלל:
      ביוני 2013 נאם בנט לפני כנס של כנסת הרבנים של התנועה הקונסרבטיבית שהתקיים בכנסת. בנט אמר שהוא מוקיר ומעריך מאוד את תנועתם וקרא לכל הזרמים היהודיים "לייצר דיאלוג, לא מתוך תחושה שמישהו עליון למישהו, כי אף אחד לא יותר טוב מהשני, אלא מתוך שותפות"
      באוגוסט 2013 הודיע בנט על פתיחתה של רחבת תפילה חדשה בכותל המערבי עבור הזרמים הליברליים ובכללם קבוצת "נשות הכותל". הרחבה ממוקמת צפונית לקשת רובינסון ומהווה המשכה של רחבת הכותל אך לא מחוברת אליו, והיא מעורבת לגברים ולנשים‏
      לאור האמור אסור להתבלבל, לא מדובר באדם דתי לגמרי, מדובר באדם עם דעות מבולבלות מבית של חוזרים בתשובה,הוריד את הכיפה במהלך שירותו הצבאי והחזירה כאות מחאה פוליטית על התקפת הציבור הדתי לאומי, בסך הכל אולי הוא לא כל כך אשם כי לא זכה לגדול באווירה אחרת וזה עולם המושגים שלו

    3. 3

      בס"ד

      בנט טוען שהתפקיד מחייב אותו לפעול גם בניגוד לדעת הרבנים באופן מקומם במיוחד,
      אם מכח תפקידו הוא בא,הרי שבהגדרתו הוא מוגדר קודם כשר החינוך ואחר כך כשר התפוצות,
      אם כן מדוע עדיין לא מקיים את מחוייבותיו הקואלציוניות במסגרת תפקידו?
      בהסכמים הקואלציוניים של יהדות התורה וש"ס לכינון הממשלה ה – 34 למדינת ישראל סוכם בסעיפים רלוואנטיים מתוך ההסכם בנוגע לחינוך החרדי כדלהלן:

      52. יישמרו עצמאותו, מעמדו הייחודי ותקצובו היחסי.. אם תהיה פגיעה במעמד כאמור תפעל הממשלה לתיקון הפגיעה.
      54. התקציבים לעניין שעות תמריץ, טיפוח ול"י יתוקצבו כפי שתוקצבו בבסיס התקציב בשנת 2012.
      55. בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והבירוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים.
      הועדה תדון בין היתר, בתנאים לחידוש רישיון למוסדות ותיקים עם המצאת אישור תברואן וקצין בטיחות ובפישוט ביורוקרטיה במוסדות החינוך.
      כמו כן תדון הועדה בכל נושא הביורוקרטיה הכרוכה בתקצוב מוסדות החינוך החרדיים ותבחן את דרישת שנתיים פעילות לשם קבלת תמיכה במוסדות החינוך.
      הועדה תבחן את אופן הטיפול של משרד החינוך במוסדות החינוך החרדי, לרבות את מבנה החינוך החרדי במשרד החינוך.
      בועדה יהיו חברים נציגות מקצועית ממשרדי החינוך, האוצר, הבריאות, הפנים ובטחון הפנים ונציגות מקצועית מטעם מוסדות החינוך החרדיים.
      הועדה תגיש את מסקנותיה לא יאוחר מיום 30.11.2015
      56. תוך 3 חודשים מיום הקמת הממשלה, יבחן נוהל מחייב ולפיו לא תבוצע חסימה לתמיכה ו/או לתקצוב מוסד חינוך מבלי שיתקיים שימוע אשר במהלכו תינתן האפשרות לבדוק האם ניתן לגבות את ההחזרים מהמוסד החייב, תוך כדי המשך מתן התמיכה בהפחתה הדרגתית עד לקבלת מלא ההחזר מטעם המוסד. ואולם, אם הגורמים המקצועיים באו לכלל מסקנה שונה, לא תבוצע חסימה תקציבית אלא באישור המנכ"ל. ככל שיוחלט על חסימה באישור המנכ"ל, לא יהיה גובהה יותר מגובה החוב. לצורך כתיבת נוהל זה, יוקם עם כינון הממשלה, צוות מטעם משרד החינוך, האוצר והרווחה נציגות מטעם המגזר השלישי.
      67. שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים.
      מה נעשה מתוך כל זה? כמעט כלום!
      אחרי זה סמוטריץ ממפלגת הבית היהודי של בנט יצעק על הרב משה גפני על תקציבים שמגיעים לחטיבת התישבות יהודית מתוקף ההסכמים הקואלציוניים שיש לכבד…

    4. 1

      חרדים = בובות על חוט.
      אין לכם טיפה שכל של עצמכם. הכל אתם צריכים ש"גדולים וחכמים" ממכם יגידו לכם, אוסף של רובוטים. ועד שיש אחד נורמלי שיוצא מקרבכם, אתם תוקפים אותו.